Zöldborsós pulykatokány 🫛

Már említettem korábban, hogy nálunk nagy kedvencek a mártásos ételek. Legyen pörkölt, tokány mindent szívesen fogyasztunk.

Most zöldborsóval készítettem, mert nagyon friss, zsenge a borsó és így mennyei lett a vacsoránk is 😊. Természetesen fagyasztott zöldségből is készíthetitek, biztos vagyok benne, hogy úgy is nagyon finom 😊.

A recept az egyik barátnőmtől származik 😊.

Hozzávalók:
- 500 g pulykahús (én pulykatokány húst vásároltam és abból készítettem)
- kb. 3 szelet füstölt szalonna
- 1 fej hagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- kb. 200 g zöldborsó
- 1 teáskanál pirospaprika
- 1 teáskanál majoranna
- bors
- só

◾️A szalonnát felkockázzuk és megsütjük.
◾️A hagymát is kockára vágjuk, majd rádobjuk a szalonnára és picit pirítjuk rajta.
◾️Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát is, amit szintén kicsit megpirítunk, majd a húst, amit fehéredésig sütünk.
◾️Fűszerezzük a paprikával, majorannával, a borssal és a sóval (ezzel vigyázzatok, mert a szalonna is sós).
◾️Felöntjük kb. 50 ml vízzel és párolni kezdjük. 
◾️Kb. 1-1,5 óra elteltével (ha már szinte puha a hús) hozzáadjuk a zöldborsót és még 15-20 percet főzzük, hogy a borsó is megpuhuljon.

💡Tipp: Tésztával (durum), galuskával, párolt rizzsel tálaljuk.

A teljes kiőrlésű galuska receptjét itt találjátok:






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések