Medvehagymás pogácsa 🐻🧅

Én még sosem kóstoltam a medvehagymát, de most Húsvétra úgy gondoltam, hogy ilyen pogácsával készülök.

A sütőből kivéve nagyon puha és ízletes sós süti lett a végeredmény. Őszintén mondom, nagyon-nagyon finom, az íze a fokhagymára emlékeztet. 

Ha ti sem próbáltátok még ki a medvehagymát, szerintem mindenképp tegyétek meg, mert fantasztikusan finom 😊.

📽 Videó az elkészítésről ide kattintva elérhető

Sütési hőfok: 200°
Sütési idő: 15-20 perc

Hozzávalók:
- 175 g teljes kiőrlésű liszt
- 75 g finomliszt
- 125 g margarin
- 1 tojás
- 90 g tejföl
- 0,25 ml tejszín
- 1 csipet cukor
- só ízlés szerint 
- 12 g friss élesztő

A hajtogatás hozzávalói:
- 100 g margarin
- 25 g medvehagyma

A tetejére:
- 1 tojás

◾️A liszteket átszitáljuk, és a margarinnal elmorzsoljuk. 
◾️Hozzáadjuk a többi hozzávalót és rugalmas, lágy tésztát gyúrunk belőle. 
◾️Egy éjszakára a hűtőbe tesszük (én most nem tettem hűtőbe éjszakára, csak simán kelesztettem letakarva, meleg helyen 1 órát).
◾️A hajtogatáshoz a puha margarint kikeverjük a felaprított medvehagymával. 
◾️Ezután a tésztát kinyújtjuk, majd megkenjük a margarinnal és az alsó harmadát majd a felső harmadát is középre hajtjuk és jobbról-balról is behajtjuk. 
◾️Letakarva 30 percet pihentetjük. 
◾️Ezt megismételjük még kétszer (fontos, hogy mindig ugyanúgy hajtsuk a tésztát).
◾️Miután letelt a hajtogatási idő, ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát, bevagdossuk a tetejét és kiszaggatjuk. 
◾️Egy sütőpapíros tepsire tesszük őket majd megkenjük felvert tojással és megszórjuk sajttal. 
◾️Végül nincs más dolgunk, mint 200°-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütni a pogácsákat.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések