Répatorta 🥕🥕

Egyszer egy étteremben kóstoltam répatortát és akkor nagyon ízlett. Utána én is próbáltam készíteni, de az nem igazán nyerte el a tetszésünket. Gondoltam most Húsvétra újra megpróbálom és készítek egyet. 

Nos, ez a torta sokkal-sokkal jobban sikerült, mint az előző. 

A tésztája zabpehelylisztből készült és fahéj is került bele, amitől sütés közben fantasztikus illat lengte be a konyhát.

A krém mascarponéból és tejszínhabból áll, amibe egy kevés vanília őrlemény is került, amitől elképesztően finom ízt kapott.

Szerintem ezt a tortát nem csak így Húsvét táján érdemes elkészíteni, hanem bármilyen egyéb alkalomra vagy csak egy sima hétvégére is.

Sütési hőfok: 160°
Sütési idő: 75 perc

A tészta hozzávalói:
- 3 tojás
- 100 g édesítő
- 300 g reszelt répa
- 150 g zabpehelyliszt
- 200 g darált dió
- 1 csomag sütőpor
- 1 csipet só
- ízlés szerint fahéj

A krém hozzávalói:
- 500 g mascarpone
- 250 ml habtejszín
- vanília őrlemény
- ízlés szerint édesítő
- 1 csomag habfixáló

◾️A tojásokat az édesítővel kikeverjük. 
◾️A répát lereszeljük (ha van otthon késes aprítód sokkal gyorsabb azzal "reszelni"). 
◾️A tojáshoz hozzáadjuk a diót, a lisztet, a sütőport, a sót, a fahéjat és a répát. ◾️Összekeverjük és egy 18 cm-es kivajazott formába egyengetjük. 
◾️160°-ra előmelegített sütőben 75 percet sütjük. 
◾️Ha megsült és kihűlt 3 részre vágjuk.
◾️A mascarponét az édesítővel és a vaníliával kikeverjük. 
◾️Ezután hozzáadjuk a habtejszínt és a habfixálót és krémesre keverjük.
◾️Végül megtöltjük a lapokat és bevonjuk a torta tetejét is a krémmel.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések