Tiramisu házi babapiskótával 🇮🇹

Egy méltán híres olasz desszert, egy picit átformálva 😃. 

Sütési hőfok: 160°
Sütési idő: 8 perc

A babapiskóta hozzávalói:
- 4 tojás
- 25 g  1:4 édesítő
- 90 g teljes kiőrlésű liszt
- 35 g finomliszt
- 1 csipet só

A krém hozzávalói:
- 400 g mascarpone
- 6 kanál porcukorhelyettesítő
- rumaroma ízlés szerint
- 300 ml habtejszín
- 250 ml tej
- 1 csomag vaníliapuding
- kb. 4 adag presszókávé

◾️A tojásokat szétválasztjuk. 
◾️A sárgáját az édesítő felével fehéredésig keverjük. 
◾️A liszteket a sóval összekeverjük. 
◾️A tojások fehérjét elkezdjük habosítani és apránként hozzáadjuk a maradék édesítőt. 
◾️Ezután óvatosan a sárgájához forgatjuk. 
◾️A lisztet is hozzászitáljuk, fontos, hogy szitáljuk át. 
●Én úgy csináltam, hogy a fehérjét és a lisztet apránként, felváltva adtam a sárgájához és így jobban eltudtam keverni. 
◾️Habzsák segítségével babapiskóta formákat nyomok a sütőpapíros tepsire és  160°-on 8 perc alatt sütöttem, alsó-felső sütésen.
◾️A pudingot a tejben megfőzzük és picit kihűtjük. 
◾️A habtejszínt  habbá verjük. 
◾️A mascarponét az édesítővel kikeverjük és hozzáadjuk a tejszínhabot. 
◾️Ebbe kerül a kihűlt puding és azzal is kikeverjük. 
◾️A kávét lefőzzük, hozzáadjuk az aromát és beleforgatjuk a piskótákat.
◾️Én egy kalácsformát folpacckal kibéleltem és ebbe rétegeztem a piskótát és a krémet (hagyjunk a díszítéshez is). 
◾️Utána pár órára hűtőbe tettem, majd kiborítottam a formából és utána díszítettem majd megszórtam kakaóporral.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések